Archiv od 21.9.05 do 20.6.06
 

Novinky:  

nahoru

  • 20.6.2006 - Update kabin v Trainsetu BP pro MSTS BIN 1.56. Pro ucelené jednotky je nutné používat upravené consists, jinak změna stanoviště není možná, viz návod k MSTS BIN. Stahujte zde Upraveny jsou všechny skříňové (symetrické) kabiny, zatím bez přepínání světel a úpravy v eng.
  • 14.6.2006 -  Čtěte !!! Dobrý tip na výlet nejen po plánovaných trasách do BP   Ty lokálky Čejč - Ždánice a Mutěnice - Kyjov by stály za dostavění. Jen to zavčas zdokumentovat.
  • 11.6.2006 - Na těchto stránkách je od včerejšího dne také možnost stahování aktuálního Trainsetu BP  http://msts.sinus.cz/ . Vozidla zde budou aktualizována současně s těmito stránkami. Na novinky budete upozorněni zde a v http://forum.msts.cz
  • 9.6.2006 - Update kabin pro MSTS BIN. Tyto kabiny s tímto označením stahujte zde. Dále si doplňte Trainset vozidly data 9.6.2006 (pokud je již nemáte)
  • 8.6.2006 - konečně se mi podařilo dát dohromady aktualizaci BP71. Rekordní velikost archivu 133 MB odpovídá časovému odstupu od BP70.1. Kromě velkých rekonstrukcí a výstavby nových tratí je zde mnoho originálních budov a objektů do trati. Nebulus (Devínská Nová Ves, Devínské Jazero, perony, atd), J Švec všechny budovy na hradeckých tratích, Jirka Polák nová návěstidla s indikátory, Roman Šubrt mosty a provozní budova Praha hl. nádraží, kulisy budov. Michal Tuček Popisky OBB, zastávka Valy u Přelouče, domky u přejezdů a další drobnosti. Zítra nakopíruji upravené kabiny pro kompatibilitu s MSTS BIN (automatické přepínání den/noc) Ještě si stáhněte balík opravný aktivit kompatibilní s touto aktualizací. Starší aktivity si přesuňte bokem, většina jich nebude fungovat.
  • 12.5.2006 - Tony Formoso poslal update programu Trainstore, verze 3.22, stahujte v sekci Software. Update je možné z verze 3.2 nebo 3.21. Je pouze v anglické verzi.
  • 9.5.2006 - Omlouvám se za zpoždění aktualizace BP71. Důvodem je rozšíření kolejí na trať Choceň - Týniště - Hradec Králové - Pardubice. (Jan Švec vymodeloval všechna nádraží a další budovy pro tuto trať) S touto pokládkou kolejí bylo nutné provést rekonstrukci stanic Pardubice a Choceň (nové kolejivo, směrování odbočujících kolejí) Rekonstrukce ale naruší všechny trasy aktivit, proto jsem provedl tyto rekonstrukce ve všech zbývajících stanicích. Z Pardubic až do Hoštejna. Někde bylo nutné upravit poloměry oblouků, takže trať vede místy kousek vedle. S těmito rekonstrukcemi souvisí i výměna většiny návěstidel. Předmětem příští aktualizace bude kromě této rekonstrukce trať Břeclav - Hohenau, kde je na 90% hotovo včetně návěstidel OBB od Jirky Poláka a další práce na trati Devínské Jazero - Devínská Nová Ves, kde Nebulus vymodeloval mnoho nádražních objektů včetně fabriky VW. Aktualizace by mohla být ke zveřejnění během dvou až tří týdnů. Screeny dodám až bude hotovo, průběžné dílčí informace píši na http://forum.msts.cz
  • 5.4.2006 Po osobní návštěvě dokončena pokládka kolejí do Hohenau. Sledujte příští aktualizace.
  • 28.3.2006 - Aktualizace 70.1: Změny v nákladních kolejích ve stanici Devínská Nová Ves, osazeny první pendolinové rychlostníky, drobné opravy v trati
  • 23.3.2006 - Aktualizace 70: Dokončení kolejiště v Devínské Nové Vsi včetně vlečky do VW. Krajina vytvořena částečně, ještě chybí otexturování terénu a výstavba domů. Nebulus dodal své první modely. Vodojemy, některé Bratislavské věžáky a unifikované budovy na nádražích.
  • S přípravou nové 3 systémové lokomotivy řady 380 pro rychlost 200km/h od J Skúry do MSTS, která brzy vyjede i ze Škodovky na koleje  ČD, proběhly některé rekonstrukce trati.

    Brno - Břeclav zvýšena rychlost na 200km/h (plánováno i v reále) a dále byla provedena úplná rekonstrukce trati z Břeclavi směr OBB. Zatím jsou koleje položeny před stanici Bernhardsthal (8km), viz obrázky. Plánováno je do Hohenau (19km), ale to až po osobní návštěvě.

    Nejsou finální návěstidla a rychlostníky, také ještě nemám zjištěno, kde je styk napájecích soustav na 15kV/16 2/3 Hz. Koleje by měly odpovídat dle ortofotomapy. Možná ještě budou změny na krajině, z mapy nelze vše vyčíst.

    Tato rekonstrukce se dotkla i úseku trati Břeclav - Boří Les. Všechny aktivity je nutné po aktualizaci opravit. Z mé strany bude vydán aktualizovaný balík aktivity.exe. Změna v kolejích je od úrovně vjezdového návěstidla od Bořího Lesa a přestavěné je břeclavské zhlaví v Bořím Lese, perony jsou posunuty asi o 50m nutné nainstalovat balík aktivit (dle ortofotomapy)  (lokomotiva ČD 380 zatím není veřejná)

  • 9.3.2006 -  Nová aktualizace BP69 Nový most přes řeku Moravu u Brodského od Romana, model nádraží Bratislava Lamač od Jana Švece. Opraveny všechny připomínky uživatelů a mnoho drobných dodělávek. Ve velkých městech odlehčen automobilový provoz aby se snížila pravděpodobnost pádů MSTS v aktivitách.
  • 4.3.2006 - aby se dalo schopně jezdit bez rázů a odporů při jízdě přes vyhýbky a také aby po najetí na vozy se dala souprava odbrzdit jsem updatoval většinu Trainsetu. Kde to šlo jsem použil Ppoollllovy engy, aby chování bylo jednotné, vozy a lokomotivy, které ještě vyladěné nemá jsem přepočítal a srovnal tlaky v potrubí. Sledujte novinky a celou rubriku TrainsetBP. Co je vyladěné, je tam poznámka "vyladěno", to samé doplněno nebo i vyřazeno. Pro některé úpravy v Trainsetu je aktualizován balík vybraných aktivit . V Activities jsou další 4 ve formátu APK.
  • Novinky v trati: Roman vymodeloval most přes řeku Moravu u Brodského, Nebulus začíná modelovat budovy v Bratislavě a okolí, sledujte další aktualizace trati.
  • 23.2.2006 - Nová aktualizace BP68 Kromě dalších oprav jsou osazeny nové rychlostníky včetně kulatých a návěsti pro EP včetně funkčních podmíněných stahovaček v úsecích Praha - Česká Třebová (obrázek vlevo) a Bratislava - Břeclav. Jan Švec vymodeloval zastávku Bratislava Železná Studienka (obrázek vpravo). Také je trochu dodělána krajina Bratislava - Bratislava Lamač.
  • 13.2.2006 -  Nová aktualizace trati BP 67.1, která je především opravná. Vyměnil jsem některé fabriky za Brnem za jednodužší, protože padal MSTS i ve volné jízdě. Dále jseou doplněny návěsti EP a rychlostníky z Prahy do Záboří nad Labem. Do trainsetu BP přibyly další lokomotivy
  • 12.2.2006 -  Dvě fotky z nově stavěného úseku Kúty - Bratislava. Novinkou budou i Johnzovy skiny upravenými pro BP. Zítra ke stažení. Odkazy budou i u Johnze. zssk_362015 CocaCola, zssk_363137 a zscs_363140 Cargo. Dnes si stáhněte další upravené vozy a opravené consists, kde jsou nahrazeny nevyladěné cd_Raj za vyladěné cd_Uacs v novém značení.
  • 9.2.2006 - Nová aktualizace BP67  Nová aktualizace. Oprava drobných chyb, nové rychlostníky, návěsti EP a nově nakonfigurovaný silniční provoz.
  • 1.2.2006 - Nová aktualizace BP66  právě ke stažení. Zásadní v této aktualizaci je výměna kolejiva, kdy jako základní v editoru je starý beton/vyhýbky dřevo. Koleje pro koridor je nutné směrovat do Track_B. Význam to má ve variantě dynamické koleje která je ve starém betonu a už není nutné ji ve velkých stanicích maskovat. Další práce jsou v úseku Kúty - Velké Leváre a něco v Bratislavě
  • 26.1.2006 - Opravil jsem zbytek vozidel pro nastavení standartu na 30cm. Seznam a download zde Tímto kromě 471 (kterou musí upravit autor) už všechna vozidla jsou dle 30cm standartu. Ale v další fázi bude nutné přepočítat a opravit zbývající ještě nevyladěné vozy na 30cm, ale to až někdy příště. Značení bylo zachováno, takže vše je kompatibilní se stávajícími aktivitami. Na trati současně probíhala údržba. (poletující stromy, propadlé silnice, u Hoštejna vyměněny některé mosty za nové, J Švec, autor pěkných aktivit vymodeloval speciální sloupy TV pro Červený most v Bratislavě, Michal Tuček upravil haly depa, aby se daly použít do Bratislavy i jinam (1 až 3 stání). To vše je i na DVD, jehož verzi jsem dnes rozesílal ( 65.1 z 25.1.06 ) Veřejná aktualizace bude, později, až hotových prací bude více.
  • 25.1.2006 -
    Další jednotka od Mirana pro tuto trať  ČD 452017-18. Jezdila převážně na trati Praha - Benešov, ale některé pendly byly i Praha - Pardubice. V případě nouzového nasazení jezdila kamkoli. Za mých časů na dráze na této jednotce jezdila výběrová parta strojvedoucích, kteří se o mašinku pečlivě starali, proto se 452017-18 přezdívalo "Nablejskaná kláda".

    Zařadil jsem i consisty kde je spojená 451031-32 s 452017-18 a obráceně 452017-18 s 451031-32. Sestavit consists správně je trochu věda, proto je správná sestava v balíku.

    Download a nastavením spřáhel dle standartu 30cm

    Kabiny a zvuky jsou směrovány stejně jako u modelu 451031-32, proto nejsou v balíku.

    23.1.2006 - když jsem odcházel od dráhy sloužil jsem v turnusu na jednotce 451031/32, obrázek je z trati Praha - Kralupy nad Vltavou. (tenkrát byly tak volné jízdní doby, že po odbavení cestujících byl čas v každé zastávce vystoupit a jednotku si vyfotit) Mašinka se nám právě vrátila z dílen v novém nátěru. Naše turnusová skupina obsluhovala ramena: Praha - Masarykovo - Kralupy - Lovosice, Praha - Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř, Hradec Králové - Choceň a Poříčany - Nymburk - V. Osek - Hradec Králové.

    Současně je k dispozici i model této jednotky od Mirana a taktéž 451031/2 včetně figurky strojvedoucího. Tímto autorovi modelu do MSTS děkuji. Budou postupně k dispozici i další varianty 451 a 452, taktéž EM 475.1, EM 475.2

    Download s nastavením spřáhel dle standartu 30cm.

    Soubor je v instalačním balíku, vše se nainstaluje do MSTS tam, kam patří.

  • 19.1.2006 - Nová aktualizace 65 Bratislava - Kúty ještě není hotovo, ale kvůli změnám v kolejích v Bratislavě a Velké Leváre je aktualizace nutná již dnes. Také jsou provedeny různé opravy dle připomínek uživatelů. Do několika stanic byly v celé trati rozmístěny vodní jeřáby pro zbrojení parních lokomotiv.
  • 14.1.2006 - Dnes jsem nahradil všechny problémové vozy, které měly nesprávně nastaveno chování na 80cm. Seznam a download zde Současně jsem vyřadil dle mého zjištění, v aktivitách nepoužité zssk_Es, za který jsem náhradu na 30 cm nenašel. Doplním až eventuelní vyladěnou verzi. Aktualizaci trati plánuji na příští týden. Opět je uděláno hodně práce na úseku Bratislava - Kúty, ikdyž zdaleka není hotovo, ale je nutné aktualizovat, protože update obsahuje i hodně oprav.
  • 11.1.2006 - Další update v Trainsetu některé vozy řady W a v cd_Servis je poslední úprava od Romana servis4
  • 4.1.2006 - S prácemi na trati to souvisí jen nepřímo, ale je nutné i updatovat vozový park. Mnohé rychlíkové vozy při průjezdu odbočkou neúměrně zpomalují a mnohdy se chovají nevyzpytatelně. Ppoollll s Bobem se chopili této práce a postupně zveřejňují úpravy stávajících vozů, aby se chovaly dle fyzikálních zákonů. Jenomže používají ve většině případů jiné názvy složek a souborů než v BP. Michal tyto vozy postupně upravuje do značení BP, aby se dalo ihned jezdit s těmito vyladěnými vozy v aktivitách. Rozdíl je patrný ihned, ikdyž se jedná o tentýž model. Další vozy budou postupně doplňovány.
  • 2.1.2006 - Současné práce pokračují na dostavbě kolejiště v Bratislavě hlavná stanica, aby koleje už byly definitivní. V poslední aktualizaci byl vjezd do této stanice od tunelu provizorní.
  • 28.12.2005 - Ještě jedna drobná aktualizace 642bptrat.exe , po projetí testovacím vlakem jsem objevil nějaké nepřesnosti v úseku Břeclav - Valtice.
  • 27.12.2005 - Opravný balík pro aktualizaci 64 - 641bptrat.exe Zaříznutí peronů v Brně, sloupy v kolejích, doplnění návěstidel, oprava dvou demoaktivit z důvodu změny Paths přes Brno Dolní. Další drobné dodělávky.
  • 19.12.2005 - Aktualizace 64 je ke stažení zde. Velikost je 75,9MB. Je to práce za dva měsíce, proto ta velikost. Je nutné odebrat všechny aktivity, které zasahují do tratí od České Třebové směrem na Svitavy a dolů na jih. Nové, upravené a kompatibilní aktivity jsou v balíku zde. Další budou postupně doplňovány.
  • 16.12.2005 - Aktualizace 64 bude během pondělka, počítejte s velikostí kolem 70MB. Bude v ní mnoho novinek i od autorů objektů. Pokusně jsem také osadil na mnoha kilometrech trati novou texturu od Trundy, štěrkové lože pod koleje. Vhodná zejména do míst, kde textura pole, lesa zasahuje pod koleje, viz screeny níže. (Hranice Moravy a Slovenska, vedle nový úsek trati Bzenec Přívoz - Rohatec) Obrázek nahoře je ze stanice Rohatec. Tato aktualizace je uspíšena kvůli vánočním svátkům a také kvůli velikosti aktualizačního souboru, který každým dnem narůstá. Úplně hotovo, to bude ještě práce na několik měsíců, protože koleje jsou prodlouženy až do Bratislavy. Z Kútů do Bratislavy bude trať pouze sjízdná a krajina se bude postupně dotvářet. Velké díky za materiály k této trati, bez nichž by se stavět nedalo patří Nebulusovi, Miro Sárkánymu, Done, Mariánu Šimovi i Martensovi. A předem děkuji Romanovi za úpravu mostu za zastávkou Bratislava Železná studienka a portálů tunelů v Bratislavě hlavná stanica, které mají specifickou architekturu. Aktivity se pokusím některé opravit, ale moc s tím nepočítejte, protože jsem ve velké časové tísni.
  • 1.12.2005 - Konec měsíce pominul a aktualizace ještě hotová není. Je to z důvodu, že se nejedná jen o níže zmiňovaný úsek, ale když už jsem přestavěl Břeclav, provedl jsem i dříve slibované rekonstrukce celého jižního tahu. Současně je vše od České Třebové na jih (odb. Zádulka) rekonstruováno novým kolejivem. Změny jsou ve všech stanicích. Dosazeny 60tkové výměny a angličany, křížová zhlaví, staniční koleje. V Brně jsou konečně zhlaví dle reálu. Na trati Brno Břeclav jsou narovnány poloměry, aby odpovídaly rychlosti 160km/h. Tímto úseky Rajhrad - Hrušovany, komplet Vranovice a Zaječí - Břeclav jsou nově postavené a vedou mimo původní trať. Také oblouk do Břeclavi je už dle reálu. Aktualizace 64 by měla být asi v polovině prosince, po dokončení rekonstrukcí všech stanic. Zbývá dosadit návěstidla v uzlu Brno, v Břeclavi, do úseku Podivín - Vranovice a do trati Rohatec - Břeclav i perony. A to samé po Malacky. Ale tohle je už ta jednodušší práce a jde to celkem rychle. Do vánoc bych chtěl stihnout alespoň položit koleje do Bratislavy, ať se mohou rodit nové aktivity mezi oběma hlavními městy. Aktualizace 64 bude obrovská, protože zásahy jsou téměř ve všech čtvercích trati. Bude tam hodně nových objektů od Romana, který také updatoval starší objekty, vylepšil kolejivo, takže počítejte několik desítek mega. Někdy během příštího roku bych dokončil rekonstrukce druhou fází, kde se nové kolejivo doplní i do zbývajících stanic. Pardubice - Česká Třebová - Hoštejn. Kromě uzlu Česká Třebová by to už neměl být takový problém.
  • 14.11.2005 - Předmětem příští aktualizace bude celková rekonstrukce stanice Břeclav. Z ní je komplet nově postavená trať Břeclav - Kúty a současně je prodloužena až do stanice Malacky. Trať Břeclav - Hodonín je také komplet nově položená a je prodloužena zatím do Rohatce. Ještě zbývá opravit propojení Hodonín - Holíč - Kúty. Aktualizaci vidím asi ke konci měsíce. Od Romana máme nové ocelové mosty, Michal vymodeloval nádražní budovu do Lednice. Změn a novinek bude opravdu hodně.
  • Obrázek v pravo - z nově položeného úseku Kúty - Břeclav. Na 2. obrázku je jedna z variant ocelového mostu od Romana. (originál je z úseku Vranovice - Šakvice)

    Dole - stanice Břeclav po rekonstrukci a originální budova nádraží v Lednici jak ji právě vymodeloval Michal, kterou jsme nafotili při nedávném výletu na kolech. Byl tam šílený problém kvůli stromům, které překážely, takže je tam hodně retušování.

  • 20.10.2005 - Po minulých aktualizacích, kdy se vyhlazoval terén, došlo k jeho mírnému snížení a mnoho stromů tímto začalo poletovat. Takže v nové aktualizaci BP63 jsou všechny objekty kolem kolejí opraveny. Navíc jsem doplnil nové mosty od Romana. Michal dodal finální verzi nové haly v depu Praha Masarykovo. Tímto vstala z mrtvých. Mě se podařilo ze zálohy z roku 2003 opravit nad Šakvicemi porušenou databázi silnice a tímto jsem zjistil, že tento úsek byly opravdu mé začátky. V této aktualizaci je rekonstruována celá lokálka Hustopeče - Šakvice včetně kopců v okolí, pražcových pásů a textur terénu. Tento odskok byl nutný, protože jsem z Hustopečí a jak to tam doposud vypadalo....dle přísloví "Kovářova kobyla chodí bosa"
  • 13.10.2005 - práce opět pokročily a je na čase další aktualizace, BP62 . Michal denně rozšiřuje depo na Masarykově nádraží v Praze o další objekty. Nejprve bouda posunovačů, velká přesuvna, stará hala, dvě malé přesuvny a ve finále model (současně již zbořené) nové haly. Model je finální, textury provizorní, bude ještě upravováno dle dobových fotografií. V aktualizaci se podívejte do Kolína (jsou i vstupní Paths Kutná Hora a Kolín výtah). V depu Kolín je za depem triangl na otáčení lokomotiv a elektrických jednotek. Koleje jsou opět kombinovány s různými pražci. Krajina je dokončena asi kilometr před Starým Kolínem. Jinak nějaké kopáčské práce jsou i v Přelouči. Pokračování v další aktualizaci.
  • 10.10.2005 - Update programu Trainstore na verzi 321. Zatím pouze v Anglické a Španělské verzi.
  • Práce na trati aktuálně probíhají na dokončení  úseku Kolín - Pardubice. Současně se rozrůstá model již zrušeného depa na Masarykově nádraží v Praze.
  • 29.9.2005  - Opravil jsem několik chyb ve vyhýbkách, které trhaly vlaky. Na trati Praha - Zábřeh na Moravě - Lukavice na Moravě jsou komplet přeskinovány nekoridorové koleje. Současně byly vyměněny nové podjezdy od Romana (originál je za stanicí Svitavy směr Brno) a v terénu jsou vyhlazeny hrany. Na trati 024 do Letohradu jsou na všech přejezdech dosazeny pásy s dřevěnými pražci. Byl postaven ve zkušební verzi funkční ovál ve Velimi. Stahujte aktualizaci BP61. 25MB.
  • dále máme nové aktivity od Miksiho: ftp://msts.tyk0kso.sk/bptrate/Os15070.apk
  • a od Nautika ftp://msts.tyk0kso.sk/bptrate/LM_R973.apk ale tato vyžaduje dnešní aktualizaci, jinak Vám vyskočí chybové hlášky ohledně zimních textur. Obě aktivity jsou kompatibilní s Trainsetem BP.
  • 21.9.2005 - Praha - Kolín, na tomto úseku práce natolik pokročily, že je vhodné, aby dnes byla zveřejněna další aktualizace. Nelekejte se velikosti archivu, který má rekordních 41MB!!! Tato velikost je dána množstvím originálních objektů. Že nemáte vysokorychlostní připojení k internetu? Nezoufejte, já ještě také ne a nakopírování mi trvá přes hodinu. ( A to už přes týden mám zažádáno o ASDL. Telecom má opět dost času.) Takže právě můžete stahovat 60bptrat  Pokud Bude linka přetížená, paralelní downloady budou i u Ppoolllla na www.train-sim.cz/Trat_Semora/Semora.php

    20.9.2005 - Po kratší odmlce si dovolím zveřejnit několik nových i staronových screenů z trati Praha - Kolín. Krajina je téměř hotová, práce je stále dost, ale nic nebrání tomu, aby se tento týden vydala další 60. aktualizace.  Změny jsou ze dne na den a některé tyto screeny už patří muzeu. V úseku Sluncová - Praha Libeň - Úvaly je vyměněno kolejivo za autentické s pražci ze starého betonu a dřeva. Také jsou zde použity staré rezavé lanové stožáry TV.

    Novinek je mnohem více, než je na screenech. Vysílač na Žižkově, nádraží v Běchovicích, Český Brod, Tuklaty, Rostoklaty, Pečky, všude je něco. Hala hlavního nádraží, Běchovice a Úvaly jsou od Romana, také si dal práci se skiny stožárů a výměnou kolejiva.  Michal tvoří depo na Masaryčce, Kolín zastávku, drážní baráky v Bubnech, Firlet staniční i jiné okolní budovy z Peček do Prahy a Žižkovský vysílač. Mates nádraží v Kostěnicích.

    Jinak jsem podoplňoval chybějící vozidla Trainsetu BP včetně odkazů. Staré věci jsou beze změn, dopněná vozidla v dohodnutém značení.

archiv od 25-6-2004 do 19-8-2005
archiv od 25-1-2004 do 24-6-2005
archiv od 18-11-2004 do 25-1-2005
archiv od 6-7-2004 do 11-11-2004
archiv od 25-4-2004 do 30-6-2004

nahoru

 semora@semora.cz - tel: 519 411 559 -  mob: 602 595 837 ( pouze v provozní dobu )