zpět
Archiv od 20.1.2011 do 31.12.2012.
odrážka 9.12.2012 - Trať ze Zábřehu do Dolní Lipky je z mé strany hotová a zde je video rozdělené na dvě části, na kterém je kompletní aktivita Seznání 021a, která je známá z minulých aktualizací. Ale začínala na trati v Prostřední Lipce. V aktualizaci BP88 začíná už v Zábřehu na Moravě. Video bude zajímavé i pro ty, kteří mají stále problémy s přecházením na druhou lokomotivu. Kvůli extrémní délce 3 hodiny je video rozdělené do dvou částí:
odrážka Zábřeh na Mor. - Hanušovice - Hradec Králové v MSTS BP díl 1 - YouTube
odrážka Zábřeh na Mor. - Hanušovice - Hradec Králové v MSTS BP 2. díl - YouTube
odrážka Na trati Střezimíř - Tábor se stále ještě pracuje, proto nejsou k dispozici žádné nové obrázky.
odrážka 3.12.2012 - Už to vypadá nadějněji. Na trati ze Zábřehu do Dolní Lipky je už jen několik dodělávek v podobě podrobnějšího zalesnění v některých úsecích. Opět několik fotek z aktivity Zábřeh - Hradec Králové.
odrážka
 
odrážka 27.11.2012 - Práce finišují, ale nevím, jestli se vše do poloviny prosince do BP88 zvládne. Níže jsou fotky ze starší aktivity z Prostřední Lipky přes Lichkov do Hradce Králového, která je prodloužená a vyjíždí se už ze Zábřehu na Moravě přes Hanušovice. Aktivita bude tímto delší o 45 minut. Obrázky jsou z okolí Rudy. Pracuje se i n Táborsku a dělaly se rekonstrukce mezi Brnem a Letovicemi s odbočkou do Boskovic, viz tato pracovní videa:
odrážka Brno - Blansko
odrážka Boskovice - Letovice - Blansko (zde ještě není vystavěná obec Boskovice, ale současně je zde vše hotovo, nechte se překvapit po aktualizaci tratě)
odrážka
   
odrážka 12.10.2012 - Práce pokračují pomaleji než by si člověk přál, ale na místě nestojí. To je podstatné. Aktuálně tvořím terén ze Skalice nad Svitavou do Boskovic, pak dokončím terén na táborské trati, kde zbývá asi 15 kilometrů a něco bych měl vytvarovat i mezi Hanušovicemi a Zábřehem. Finální krajinu bych chtěl do aktualizace dokončit z Dolní Lipky do Hanušovic a Ješetice - Tábor. Ještě je rozestavěno na berounsku, ale do vánoc se asi vše nezvládne. Průběhy prací jsou k dispozici na mých videích na You Tube.
odrážka 7.3.2012 - Slibované video s první testovací jízdou je už dva dny na mém kanále YouTube. video Hanušovicko . Ale podle návštěvnosti jej asi každý kdo je zvědavý na stav prací už viděl. V podobném stavu už mám i úsek do Tábora, ale ještě tam mám nějaké dodělávky. Pak také natočím video.
odrážka 22.2.2012 - Malé info o stavu prací. Kromě táborské trati mám propojený úsek ze Zábřehu na Moravě přes Hanušovice do Dolní Lipky a větev do Bludova a Šumperka. Ještě dokončím osazení upozorňovadel, perony na zastávkách a asi nejlepší info bude opět video na You Tube. Ale zatím bude třeba mít představivost, protože k tvorbě krajiny je ještě hodně daleko. Sice se blíží jaro a s tím přichází víc práce v cyklo a to znamená méně času pro MSTS, ale naštěstí tu nejhorší práci , pokládku kolejí, mám hotovou.
odrážka 7.1.2012 - Tento týden jsem dokončil pokládku kolejí do stanice Tábor, včetně kompletního kolejiště ve stanici. Pokračovat budu po víkendu, protože se připravuji na Novoroční koncert v kostele sv. Václava v Hustopečích. Kdo má v neděli 8.1.2012 v 16.00 hodin čas, přijďte se podívat, poznáte mne trochu jinak než u editoru MSTS, plakát zde.
odrážka 18.12.2011 - Právě se mi podařilo dát dohromady aktualizaci ke stažení pro uživatele minulé verze BP. Navazuje na poslední veřejnou aktualizaci BP86.02. Balík je na tuto verzi testován, mělo by být vše vpořádku.
odrážka 16.12.2011 - Od včerejška je k dispozici nová verze BP87.00 na DVD. Verze ke stažení je ve stádiu zpracování a bude také již brzy k dispozici. Stav aktualizace je vidět i v dalších videích na You Tube. Benešov - Střezimíř a Beroun - Řevnice. Na trati Praha - Beroun je ještě na zástavbě hodně práce a drobné dodělávky jsou i na benešovské trati, ale vzhledem k vánočním svátkům je dobré aktualizaci vydat. Nejedná se jen o tratě, ale v aktualizaci je hodně originál nádražích a objektů od modelářů za celé období od poslední aktualizace. Zaječí, Kúty, Žamberk, Vamberk, hrady Litice, Potštejn, Karlštejn.
odrážka 4.12.2011 - pár fotek z posledních prací mezi Heřmaničkami a Olbramovicemi.
odrážka
odrážka 28.11.2011 - Lepší než obrázky napoví tohle video z úseku Praha Vršovice - Benešov u Prahy.
odrážka 12.11.2011 - Pár obrázků z benešovské trati. Na YouTube bude od dnešních pozdních hodin k dispozici video od stanice Střezimíř do Strančic, aby jste viděli v jakém stadiu se nachází stavební práce. Do vánoc je hodně blízko a vše se dokončit asi nezvládne. Střezimíř - Bystřice u Benešova zatím zůstane ve stavu v jakém je a budu se snažit zkompletovat, alespoň z Benešova do Prahy. Na této trati také máme nejvíce autentických modelů od modelářů. Proto je tato trať k dokončení prioritní.
odrážka

Poděkování za autentické modely k této trati patří těmto modelářům:

Deterio (fotodokumentace, modely návěstidel, hradla, most v Čerčanech, Strančice nádraží, Mrač)

Aleš Sláma (nádraží v Čerčanech)

Brzda (Mnichovice, Mirošovice, Senohraby, Bedrč, Olbramovice, Tomice, mlýn Čerčany)

Mates (skalní bloky)

 
     
odrážka 31.10.2011 - přidal jsem na You Tube videonávod, jak správně instalovat nebo reinstalovat MSTS a trať BP.
odrážka 9.10.2011 - první obrázky z téměř finálních úseků dnes už historické verze benešovské trati. Bystříce, Čerčany, Senohraby a Mirošovice. Velké díky patří fotografům a modelářům za zachování historie.
odrážka
odrážka 1.8.2011 - Pro seznámení s prácemi na trati jsem natočil video, kde se svezeme na 451 z Benešova u Prahy do Prahy Vršovic. Video je rozdělené do 5 částí. Odkaz zde. Jenomže nastala chyba při zpracování a 5. část se mi nahrála na konec části 3. a 4. proto jsem 5. část zrušil. Možná  celé video přepracuji. Také se neosvědčila standartní kvalita videa, 1. a 2. části, tak i tyto jsou znovu nahrané v HD kvalitě. Zatím je to točené externí kamerou. ale jelikož se jedná jen o pracovní informativní videa, tak kvalita musí stačit. Práce nyní pokračují na Berounské trati a jsou ve stavu, viz mé poslední video, tedy ještě hodně práce. Do vánoc by se obě trati teoreticky měly zvládnout do finální podoby.
odrážka 26.5.2011 - Stavební práce pokračují z Prahy do Berouna a Benešova. Benešovská trať bude v původní verzi před koridorizací. Kolejově hotovo, nyní se budou osazovat pod koleje náspy a podjezdy. Pak se bude tvarovat krajina a ve finále osazovat zástavba a vegetace. Do vánoční aktualizace se snad vše zvládne.
odrážka 13.4.2011 - Další doplňková a opravná aktualizace. Nádraží Potštejn a zkušební okruh ve Velimi. Jelikož trať je do kruhu a smyčky, což v MSTS je zakázané, řeší se to odvratnými výměnami a návěstidly, která jsou nutná, aby MSTS nezamrzl. Bílá na hlavním návěstidle (ne seřaďovacím) znamená, že cesta je postavená do odvratné výměny. Pak je nutné ve volné jízdě mačkat klávesu G, podobně jako na smyčce ve Velkém Oseku. Způsoby jízdy jsem popsal na MSTS fóru.
odrážka 4.4.2011 - Dnes je vydána nová aktualizace pro volné stažení, zítra dám dohromady verzi pro DVD. Pracuji na zpracování a testování dat od rána, ale jeden den na to opravdu nestačí. Už je to moc veliké. Věřím, že se aktualizace bude líbit. Pokud si stáhnete aktualizaci aktivit, stáhněte si i modely a aktualizaci trainsetu. Hlavně musíte mít lokomotivu 380002, ostatní je už dobrovolné.
odrážka 29.3.2011 - Včera jsem vyřešil v nové aktivitě šibování v Lichkově, když už na tomto zhlaví nefunguje můj vynález bílé pro posun. Posun vždy proti červené, ale jízda vlaku už na barvu. Z mé strany je tedy hotovo, ještě čekám na dokončení modelů nádraží Potštejn a snad i přilehlých budov, já ještě v trati doplním nějaké dodělávky a aktualizaci bych viděl na pondělí 4.4.2011. To bude datum vydání. Aktualizace ke stažení pravděpodobně až večer a nová DVD na volný prodej od úterý.
odrážka 27.3.2011 - Tento týden jsem dokončil dvě nové aktivity, bez kterých by celá BP86 byla jen poloviční práce. Budou to dvě plnohodnotné, i když smyšlené aktivity s relativně bohatým provozem. V každé budou 4 šibování, většinou kvůli výměně lokomotivy za jinou trakci. Okolní provoz je podle aktuálního grafikonu, který tento zvláštní rychlík dost zpozdí. V aktivitách se hlavně jedná o předvedení nových možností této tratě, posun na bílou do trati. Směrem od Hradce do Lichkova to funguje v Žamberku, Letohradě a Lichkově do obou směrů. V Týništi se dá jet na bílou na obě strany do manipulačních kolejí, Kostelec bohužel s posunem na bílou nefunguje, vždy tam skočí barva pro vlak. To samé Jablonné nad Orlicí. V aktivitě od Lichkova do Hradce Králového posun na bílou do trati funguje v Letohradě a Častolovicích. V Týništi se opět dá na bílou jet do manipulačních kolejí. Lichkov do Těchonínského zhlaví bohužel nefunguje, posun se musí řešit nefunkčním návěstidlem. Díky těmto aktivitám byly odhaleny nějaké nedostatky a chyby na dalších lokomotivách i vozech, proto na DVD bude aktualizován i Trainset. Pro potřeby aktualizace vydám jen soubor ladění, kde budou směrování na nové kabiny. Tyto si musíte stáhnout ze stránek autorů. Jedná se o kabiny 380,122,851,560 a 240zssk. Jinak hlavně lokomotivu 380002, kterou budou vyžadovat aktivity. Aktualizace by měla být začátkem dubna, nyní se čeká ještě na dokončení některých modelů pro 021.
odrážka 19.3.2011 - Už mi byly dodány poslední modely zbývajících zastávek mezi Letohradem a Lichkovem, dokončím aktivitu, udělají se poslední testy a do 10 dnů bude aktualizace trati.
odrážka
odrážka 16.3.2011 - Krajinově mám už téměř hotovo a současně se pracuje na drobných dodělávkách. Ještě tvořím takovou seznamovací aktivitu, které bude demonstrovat nové možnosti této trati 021. Při posunu v některých stanicích je možné jezdit na bílou ze všech kolejí do trati. Ale nefunguje to na některých zhlavích. Deterio vyrobil přestavníky výhybek ovládané drátovody. Zde je pár obrázků z výměny lokomotivy v Týništi a Letohradě. Do nádražích jsem doplnil cestující a doplňky na perony. Aktualizace by mohla být začátkem dubna.
odrážka
odrážka 9.3.2011 - Kde jsme to naposledy skončili ? Někde před Žamberkem. Dnes se svezeme od tohoto místa přes Žamberk, Letohrad, Jablonné nad Orlicí do Těchonína. Větší města jsou problém a mnohdy dochází fantazie, čím to zastavět, když nejsou originální modely. Čím víc se blížím do finále, tím jsou práce pomalejší a náročnější. Do Lichkova je to už co by kamenem dohodil. Věřím, že se tato trať bude líbit.
odrážka
odrážka 3.3.2011 - Dnes jsem dělal podle fotografií nějaké úpravy ve stanici Králíky a mimo jiné bylo potřeba otestoval nový model lokomotivy od Jardy Skůry 169. Zde je několik fotek ze zkoušek mezi Lichkovem a Letohradem. Stanice jsem záměrně vynechal, protože ještě nejsou zastavěné budovami. Ale příroda bujně roste už delší dobu. Matesovi patří díky za točnu do Letohradu a Deteriovi za sloupy TV.
odrážka
odrážka 1.3.2011 - Mnohdy, když dochází inspirace, přesouvám práce na druhý konec trati a tak jsem o víkendu a včera dal dohromady krajinu kolem Králíků. Původně jsem myslel, že tohle nechám napospas holé louce do dob, než bude nějaký obrazový materiál. Ale přesto jsem to jen s pomocí Google Earth zkusil. I nějaké fotky zde jsou. Následující obrázky jsou z konce mé trati od Dolní Orlice přes Králíky do Dolní Lipky. Děkuji Matesovi za model točny do Dolní Lipky a Letohradu a Jiříkovi TK za model bunkru. Ostatní budovy jsou náhražky. Příznivci koridorových rychlostí zde nadšení nebudou. Desítka, patnáctka nebo dvacítka je moc nenadchne. V případě úspěchu bude možné tuto lokálku v budoucnu protáhnout až do Štítů a druhou větev do Hanušovic a Zábřehu na Moravě. A tak by vznikla další paralelní odklonová trasa mezi Olomoucí a Prahou.
odrážka Byl to jen takový malý odskok, dnes práce pokračují dál v Žamberku. Další obrázky budou mezi Žamberkem a Jablonném nad Orlicí. Pak zbývá Jablonné - Lichkov a bude hotovo, protože Lichkov - Dolní Lipka už je také zastavěno. Pak ještě vytvořit jednoduchou aktivitu, aby jste si mohli nový úsek bez bloudění projet.
odrážka
odrážka 26.2.2011 - Na Víkend si uděláme výlet do pěkné přírody z Doudleb nad Orlicí přes Potštejn a Litice kousek za zastávku Bohousová. Poděkování patří Deteriovi za pěkný model viaduktu v Sopotnici, dvojité závory na míru do Doudleb i modely přejezdníků. Jinak žádné jiné originály pro tento úsek nemám. Takže zbývá dokončit zástavbu v Žamberku, část Letohradu, trochu víc toho bude v Jablonném nad Orlicí, něco v Lichkově. Dolní Lipka je pár baráků, snad ještě alespoň něco dát do města Králíky, aby tato lokálka z Lipky nebyla skutečně jen pro srandu králíkům. A pak už bude aktualizace. Bude na místě ještě udělat alespoň malou testovací aktivitu, protože tato trať umí rozlišit, že jako vlak se pojede na barvu a pro posun bude svítit téměř vždy bílá.
odrážka
odrážka 24.2.2011 - Dnes popojedeme skrz město Kostelec po Doudleby nad Orlicí. Doudleby ještě čekají na zástavbu budov, proto obrázky končí na zhlaví stanice. Model nádraží a zastávky Kostelec vymodeloval Aleš Sláma. Velmi pěkná práce. Od tohoto modeláře jsou i Častolovice a zastávky Lípa a Čestice. Ostatní budovy jsou skládanka, co editor MSTS dal, převážně práce od modelářů Jana Švece, Lubomíra a Matese.
odrážka

odrážka 23.2.2011 - Stavební práce na trati 021 Týniště nad Orlicí - Letohrad - Lichkov - Dolní Lipka - Králíky se blíží do finále. Je komplet hotová krajina a zalesnění a chybí už jen zástavba. Postupně budu informovat o stavebních pracích. Zatím je hotovo z Týniště nad Orlicí po Kostelec město a odtud jsou finální obrázky. Průběžně budu na obrázcích ukazovat další hotové úseky a až zde bude Dolní Lipka, tak bude aktualizace. Dál na Králíky už nemám obrazové dokumentace, tak zde to bude zakončené jen nahrubo. Kliknutím na obrázek se zobrazí plná velikost 1080.
odrážka
odrážka
archiv od 13-10-2010 do 20-1-2011

nahoru

 semora@semora.cz - tel: 519 411 559 -  mob: 602 595 837 ( pouze v provozní dobu )